Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Internet i Multimèdia > El creixement exponencial de les xarxes socials a Àsia: reptes i oportunitats

El creixement exponencial de les xarxes socials a Àsia: reptes i oportunitats

L’arribada de les xarxes socials a Internet, encapçalada per Facebook i Twitter, ha produït un canvi substancial en el fons i contingut del networking a escala mundial, a la vegada que està oferint una nova via de comunicació àgil, propera i més ràpida que altres sistemes com els blocs. Gràcies també a la tecnologia mòbil, la comunicació entre persones i comunitats mai havia estat tant fluïda i efectiva.

La implantació a Àsia d’aquestes xarxes socials obre plantejaments i reptes de futur a nivell polític, econòmic i social en el moment que incrementa els llaços socials entre els seus habitants i permet tant una organització empresarial més propera, així com un millor intercanvi entre els ciutadans. Per ara, els països amb millor implantació de les tecnologies de la informació estan utilitzant activament aquestes xarxes per relacionar-se, intercanviar continguts o senzillament trobar amistats.

La diferència principal amb els països orientals, independentment del tipus del govern de cada país, és la velocitat amb la que estan incloent aquesta nova via de comunicació social a les seves vides. Els tres països amb una implantació més àmplia de les  xarxes socials són la Xina, el Japó i Corea del Sud. Les xarxes socials més consolidades d’aquests tres päisos són: QQ o Renren a la Xina, Mixi al Japó i Cyworld a Corea del Sud. I també trobem casos com Indonèsia que, sense una xarxa social pròpia definida, s’ha convertit en el segon país amb més usuaris de Facebook a nivell mudial, sense oblidar la gran penetració de Friendster al país.

En general, als països asiàtics més desenvolupats s’estan creant oportunitats empresarials amb una població que està millorant el seu poder adquisitiu a la vegada que s’adapta ràpidament a les novetats que està oferint la xarxa. A la Xina, per exemple, també s’han expandit les xarxes socials de forma vertiginosa. El que podríem considerar com el Twitter xinès, Weibo, és un sistema de microblogging que ja suma 50 milions de clients des de l’agost del 2009, un creixement exponencial que supera els primers anys de vida de Facebook, la xarxa social per excel·lència.

Àsia doncs, amb una increïble facilitat per adaptar-se a les noves tecnologies, està creant una poderosa xarxa social a través dels seus ciutadans, fet que obre nous reptes de futur. La comunicació pot millorar les relacions entre els ciutadans asiàtics, els seus governs i els països veïns, alhora que pot apropar Orient i Occident.

Informació relacionada

Etiquetes

Desplegable
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss

Cerca al web de Casa Àsia
Casa Asia a la xarxa:
Facebook Twitter Youtube Flickr Spotify LinkedIn Foursquare

Agenda

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic

Mapa interactiu d'Àsia-Pacífic
Descobreix Àsia, país a país
  • Planasiapacifico20082012
  • Banner_spain
  • Bann_ribsi
  • Bann_opch
  • Banner_anuarinou
  • Bann_visitavirtual_cat
  • Banner_alianza_civilizaciones_nou
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Pavelló de Sant Manuel. Recinte Modernista de Sant Pau | Sant Antoni Maria Claret, 167 | 08025 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Àsia - Madrid | Adreça provisional: Alcalá, 62 | 28009 Madrid | +34 91 389 61 00
© CASA ÀSIA 2010. Produït per gnuine