25/11/2022 | Málaga | Activitats > Formació
Activitat tancada
Consulta la nova oferta formativa aquí: www.casaasia.cat/formacion

La fama del Japó com a país misteriós i impenetrable és fruit de diversos factors, com la llunyania, però també del desconeixement a causa de la manca d’informació veraç que pateix qui tracta amb japonesos, ja sigui a Espanya, oferint serveis, o al viatjar al Japó com a simple turista. Nombrosos obstacles i molta frustració solen acompanyar l’occidental víctima d’aquest desconeixement. D’altra banda, la importància, excessiva des del punt de vista de l’occidental, que al Japó es concedeix a les bones maneres i al protocol, així com la marcada diferència de valors i actituds dels japonesos respecte dels espanyols, expliquen la raonable preocupació de moltes persones que, per la seva feina o interès cultural, necessiten optimitzar la seva relació amb els japonesos, encara que sigui fugaç, sense ensurts ni incomoditats, i treure el màxim profit al seu negoci –empresa, hotel, restaurant– o viatge.

Aquest curs distribuït en dos mòduls —conèixer-los i tractar-los— persegueix, dins de la seva brevetat, proporcionar els coneixements indispensables sobre els japonesos, el codi de comunicació i els mecanismes de la seva societat per evitar contratemps en la comunicació i per obtenir el màxim profit al esforç en temps i/o diners que representa la relació comercial o no comercial amb els japonesos.

En aquest sentit, aquest curs està concebut com un viatge al cor, al kokoro, dels japonesos.

Continguts

Bloc 1 CONÈIXER-LOS

(Sis hores)

– Dues píndoles d’història i una de geometria
– Competència lingüística i competència cultural
– Alguns mites sobre els japonesos
– Societat vertical otateshakai
– Rei (rei) i reina (wa) de la societat japonesa
– Dues cares: honne i tatemae (uray omote)
– L’oli que lubrica relacions: aisatsu
– Relació amb go-en o sense go-en
– El concepte de l’okyaku-san al món empresarial i hostaler
– Al Japó “el que sembla és el que és”. La importància del visual
– Una qüestió de simple educació japonesa: rebaixar el “jo”
– El valor del silenci iharagei

Bloc 2 TRACTAR-LOS

(Sis hores)

– Meishi: la targeta de visita. Com donar-la, com rebre-la
– La salutació (encaixades de mans, petons, inclinacions). El valor delojiki
– Tractament i títols en una empresa japonesa
– La beguda en les relacions comercials i entre japonesos
– Els regals
– L’aversió cultural a dir “no”. Ambigüitat i circumloquis
– Els aizuchi. Quan el “sí” dels japonesos no és el “sí” dels espanyols
– Homes i dones
– El perfil baix (teishisei)
– Modals a la taula
– Moralitat japonesa: vergonya oriental davant de consciència occidental
– Negociar amb japonesos. La paraula i el silenci. La tàctica Naniwa-bushi.

Professor:

Carlos Rubio va ser professor a la Universitat de Tòquio durant cinc anys a la dècada dels vuitanta i des de llavors ha exercit com a editor, lexicògraf i traductor (individual o en col·laboració) de més de 30 obres de literatura japonesa en llengua espanyola. És autor de Els mites de Japó (Aliança), El Japó de Murakami (Aguilar), Sakura, diccionari de cultura de Japó, i, recentment publicat, de Mil anys de literatura femenina de Japó (Satori).

Col·labora habitualment a Casa Àsia Madrid, Fundació Japó i Cambra de Comerç Hispano-Japonesa impartint cursos, seminaris i conferències sobre societat i cultura japonesa.

El 2014 va ser distingit per la Casa Imperial del Japó amb l’Ordre del Sol Naixent.

https://carlosrubiolopezdelallave.wordpress.com/

Inscripcions tancades

25/11/2022

25 i 26 de novembre.

Divendres de 16.00 h a 20.00 h CET
Dissabte de 9.00 h a 13.00 h i de 15.00 h a 19.00 h CET

Centro Cultural La Térmica
Avda. de los Guindos, 48
Málaga

Preu: 78 euros.

Centro Cultural La Térmica i Casa Àsia.