11/05/2022 | Activitats > Política i societat
Activitat tancada
Consulta la nova oferta formativa aquí: www.casaasia.cat/formacion

A partir dels conceptes clau que s’estudiaran a la primera sessió, veurem com s’apliquen a d’altres facetes bàsiques de la societat japonesa: com influeixen en el protocol i en les normes de comportament i com s’entenen sota dos pilars bàsics de teixit social japonès: el bany i els festivals.

Programa:

1a Sessió: Societat japonesa

  • Conceptes clau per comprendre com són els japonesos
  • Harmonia social i cortesia
  • El concepte del grup
  • Jerarquia i verticalitat
  • Gratitud i regals
  • Omotenashi
  • Gaman i Shoganai/shikata ga nai

2a Sessió: Protocol

  • Com comportar-se al Japó
  • Aplicació dels conceptes clau de la sessió anterior al protocol
  • Nominication
  • Importància del regal
  • Importància del sopar (verticalitat i barreres)
  • Targetes de visita (verticalitat)
  • Kuki wo yomu
  • El silenci (comunicació no verbal)

3a Sessió: La cultura del bany al Japó

  • Història
  • Tipus de banys
  • Comportament i protocol
  • Turisme onsen
  • Per què els festivals són tan importants per a la societat
  • Comunicació nua

4a Sessió: Els matsuri o festivals japonesos

  • Història i relació amb el sintoisme
  • Significat i rituals
  • Millors festivals.
  • Per què els festivals són tan importants per a la societat
  • Verticalitat – caiguda de barreres

Professors:

Laura Tomàs Avellana. Llicenciada en Traducció i Interpretació amb anglès i japonès per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), postgraduat a Societat i Cultura de l’Àsia oriental i màster en Societat i Cultura de l’Àsia Oriental per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha treballat com a traductora, community manager i experta en comunicació, social media i màrqueting en línia per a diferents empreses tant nacionals com internacionals abans de dedicar-se a temps complet a Japonisme.

Luis Rodríguez. Enginyer de Telecomunicació per la Universitat Politècnica de Madrid (UPM) i màster a la Xina i el Japó: Món Contemporani per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Luis ha estat responsable de comunicació i social mitjana en agències de PR i de publicitat i ha estat professor en diferents cursos de màster i postgrau sobre màrqueting en línia, màrqueting d’influencers, ètica blogger i social media (IED, KSchool). Així mateix, actualment, a més de Japonisme, és professor al màster executiu de màrqueting digital a Windup School (Màlaga) i professor de fotografia digital per a ADR Infor.

Japonisme creat el 2006, és el projecte de divulgació de cultura japonesa i viatges al Japó de Laura Tomàs i Luis Rodríguez. S’ha convertit en la web líder en espanyol sobre el Japó, gràcies al rigor de la seva informació, a la qualitat de les seves imatges ia tractar tots els temes de manera extensa i detallada però accessible per a tothom.

11/05/2022

11 de maig a l’1 de juny de 2022.
Dimecres de 18.00 h a 19.30 h.
4 sessions d’1,5 hores. 6,5 hores en total.

Online. 24 hores abans de l’acte, les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir-hi.

Preu: 39 euros.

Casa Àsia lliurarà per correu electrònic un certificat dassistència al curs a qui ho sol·liciti i que hagi assistit al 80% de les classes.

Casa Àsia, amb la col·laboració de Japonismo.