A partir dels conceptes clau que s’estudiaran a la primera sessió, veurem com s’apliquen a d’altres facetes bàsiques de la societat japonesa: com influeixen en el protocol i en les normes de comportament i com s’entenen sota dos pilars bàsics de teixit social japonès: el bany i els festivals.
Programa:
1a Sessió: Societat japonesa
- Conceptes clau per comprendre com són els japonesos
- Harmonia social i cortesia
- El concepte del grup
- Jerarquia i verticalitat
- Gratitud i regals
- Omotenashi
- Gaman i Shoganai/shikata ga nai
2a Sessió: Protocol
- Com comportar-se al Japó
- Aplicació dels conceptes clau de la sessió anterior al protocol
- Nominication
- Importància del regal
- Importància del sopar (verticalitat i barreres)
- Targetes de visita (verticalitat)
- Kuki wo yomu
- El silenci (comunicació no verbal)
3a Sessió: La cultura del bany al Japó
- Història
- Tipus de banys
- Comportament i protocol
- Turisme onsen
- Per què els festivals són tan importants per a la societat
- Comunicació nua
4a Sessió: Els matsuri o festivals japonesos
- Història i relació amb el sintoisme
- Significat i rituals
- Millors festivals.
- Per què els festivals són tan importants per a la societat
- Verticalitat – caiguda de barreres
Professors:
Laura Tomàs Avellana. Llicenciada en Traducció i Interpretació amb anglès i japonès per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), postgraduat a Societat i Cultura de l’Àsia oriental i màster en Societat i Cultura de l’Àsia Oriental per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha treballat com a traductora, community manager i experta en comunicació, social media i màrqueting en línia per a diferents empreses tant nacionals com internacionals abans de dedicar-se a temps complet a Japonisme.
Luis Rodríguez. Enginyer de Telecomunicació per la Universitat Politècnica de Madrid (UPM) i màster a la Xina i el Japó: Món Contemporani per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Luis ha estat responsable de comunicació i social mitjana en agències de PR i de publicitat i ha estat professor en diferents cursos de màster i postgrau sobre màrqueting en línia, màrqueting d’influencers, ètica blogger i social media (IED, KSchool). Així mateix, actualment, a més de Japonisme, és professor al màster executiu de màrqueting digital a Windup School (Màlaga) i professor de fotografia digital per a ADR Infor.
Japonisme creat el 2006, és el projecte de divulgació de cultura japonesa i viatges al Japó de Laura Tomàs i Luis Rodríguez. S’ha convertit en la web líder en espanyol sobre el Japó, gràcies al rigor de la seva informació, a la qualitat de les seves imatges ia tractar tots els temes de manera extensa i detallada però accessible per a tothom.
11 de maig a l’1 de juny de 2022.
Dimecres de 18.00 h a 19.30 h.
4 sessions d’1,5 hores. 6,5 hores en total.
Online. 24 hores abans de l’acte, les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir-hi.
Preu: 39 euros.
Casa Àsia lliurarà per correu electrònic un certificat dassistència al curs a qui ho sol·liciti i que hagi assistit al 80% de les classes.