En aquests temps de dificultats econòmiques, la Xina és el mercat que millor s’ha recuperat i s’ha convertit en un salvavides per a moltes firmes. Si estàs pensant seriosament en començar a vendre o oferir els teus serveis a la Xina o necessites ampliar els teus coneixements sobre el funcionament de les plataformes de comerç electrònic i xarxes socials, aquest és el teu curs. Perquè a més d’estudiar teòricament com és el mercat digital xinès (plataformes de comerç electrònic i xarxes socials) duràs a terme exercicis pràctics que et serviran per preparar el teu desembarcament i potenciar el teu negoci: anàlisi de mercat, de la teva marca i de la competència; pla de negoci, política de preus, elecció de la plataforma que millor s’ajusta a tu, tipus de botiga i requisits d’obertura; elecció de xarxes socials, preparació del manual de marca, calendari editorial i estratègia de KOL (influencers) i KOC (consumidors clau).
Programa:
Sessió 1. Vull vendre a la Xina, per on començo?
- Entenent el mercat xinès: xifres i especificitats.
- Plataformes de comerç electrònic, diferències i similituds.
- Principals estratègies de venda en les plataformes: el fenomen de la venda streaming.
- Casos d’èxit i últimes tendències.
Presentació del primer exercici pràctic: com fer una anàlisi de mercat, la nostra marca i competidors.
Sessió 2. Analitza el teu mercat amb Business Intelligence.
- Analítica a Tmall i Taobao. Accés al back office d’Alibaba. Quines dades podem obtenir?
- Eines de tercers per extracció de dades.
- El cercador Baidu i Zihu, el Quora xinès.
- Integració de plataformes de ecommerce i xarxes socials.
- Entenent el comportament del comprador xinès des de les dades.
- Rànquing d’empreses espanyoles per categories.
Presentació d’exercici pràctic: Anàlisi de mercat, marca i competidors.
Sessió 3. La teva estratègia a les xarxes socials
- Anàlisi del comportament de l’internauta xinès.
- Xarxes socials, similituds i diferències.
- Tipus de continguts: KOL (influencers) i KOC (consumidors clau).
- Estratègia de KOL i KOC: costos, contractació i resultats.
- El boom del livestreaming.
- Màrqueting en xarxes socials. Opcions i estratègies.
Presentació d’exercici pràctic: Manual de marca i calendari editorial.
Sessió 4. Venent a les plataformes de comerç electrònic.
- Elecció de plataforma: Tmall, Taobao, JD.
- Tipus de botigues i requisits.
- La figura del TP.
- Obertura de botiga: descrit.
- SEO i accions de màrqueting.
- Logística.
Presentació d’exercici pràctic: Pla de negoci.
Per impartir aquest curs comptarem amb professionals de 2 Open Xina E-commerce que porten 10 anys sobre el terreny ajudant a marques internacionals a expandir el seu negoci a la Xina:
- Luis Galán, fundador i CEO de 2 Open Xina E-commerce.
- Rafa Galán “Perpe”. Business Intelligence.
- Xiaochen Cao i Vanessa Rodríguez. Màrqueting de continguts.
- Carlos Caballero. Desenvolupament de negoci i vendes.
- Jorge de Dios. Comunicació i màrqueting.
4 al 25 de febrer.
Divendres, de 10.00 h a 11.30 h CET
4 sessions d’1,5 hores. Durada del curs: 6 horas.
Online. 24 hores abans de l’acte, les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir-hi.
60 euros.