Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Educació > Curs "Els japonesos per dins: guia sobre com tractar els japonesos"

Curs "Els japonesos per dins: guia sobre com tractar els japonesos"

Curso

La fama del Japó com a país misteriós i impenetrable és fruit de diversos factors, com la llunyania, però també del desconeixement a causa de la falta d'informació veraç de la persona que tracta amb japonesos, ja sigui a Espanya, oferint serveis, o quan es viatja al Japó com a simple turista.

Nombrosos revessos i molta frustració solen acompanyar a l'occidental víctima de tal desconeixement. D'altra banda, la importància, excessiva des del punt de vista de l'occidental, que al Japó es concedeix a les bones maneres i al protocol,  i la marcada diferència de valors i actituds dels japonesos pel que fa als espanyols, expliquen la raonable preocupació de moltes persones que, pel seu treball o interès cultural, necessiten optimitzar la seva relació amb els japonesos, encara que sigui fugaç, sense sobresalts ni incomoditats, i treure el màxim partit al seu negoci -empresa, hotel, restaurant- i/o viatge.

El present curs distribuït en dos mòduls -conèixer-los i tractar-los- persegueix, dins la seva brevetat, proporcionar els coneixements indispensables sobre els japonesos, el seu codi de comunicació i els mecanismes de la seva societat per evitar revessos a la comunicació i per obtenir el màxim profit a l'esforç en temps i/o diners que representa la relació comercial o no comercial amb els japonesos.

En aquest sentit, el present curs està concebut com un viatge al cor, a l'kokoro, dels japonesos.

Bloc 1 CONÈIXER-LOS

- Dues píndoles d'història i una de geometria
- Competència lingüística i competència cultural
- Alguns mites sobre els japonesos
- Societat vertical o tate Shakai
- Rei (rei) i reina (wa) de la societat japonesa
- Dues cares: Honne i tatemae (ura i omote)
- L'oli que lubrica relacions: aisatsu
- Relació amb go-a o sense go-a
- El concepte del okyaku-sant en el món empresarial i hostaler
- Al Japó "el que sembla és el que és". La importància del visual
- Una qüestió de simple educació japonesa: rebaixar el "jo"
- El valor del silenci i haragei

Bloc 2 TRACTAR-LOS

- Meishi: la targeta de visita. Com donar-la, com rebre-la
- La salutació (encaixades de mans, petons, inclinacions). El valor del ojiki
- Tractament i títols en una empresa japonesa
- La beguda a les relacions comercials i entre japonesos
- Els regals
- L'aversió cultural a dir "no". Ambigüitat i circumloquis
- Els aizuchi. Quan el "sí" dels japonesos no és el "sí" dels espanyols
- Homes i dones
- El perfil baix (tei Shisei)
- Maneres a taula
- Moralitat japonesa: vergonya oriental enfront de consciència occidental

Data
17/03/2017 > 18/03/2017
Horari

17 i 18 de març de 2017

Divendres de 16.00 h a 20.00 h i dissabte de 10.00 h a 14.00 h i de 16.00 h a 20.00 h

Lloc
La Térmica
Avenida de los Guindos, 48
Málaga
Entrada
50 euros.
Organitza
Casa Àsia i La Térmica
Ponent
Carlos Rubio va ser professor a la Universitat de Tòquio durant cinc anys a la dècada dels vuitanta i des de llavors ha exercit com a editor, lexicògraf i traductor (individual o en col·laboració) de més de 30 obres de literatura japonesa en llengua espanyola. Autor d'Els mites del Japó (Aliança) i El Japó de Murakami (Aguilar), col·labora habitualment a Casa Àsia Madrid, Fundació Japó i Cambra de Comerç Hispano-Japonesa impartint cursos, seminaris i conferències. El seu últim llibre és Sakura. Diccionari de cultura japonesa (desembre 2016, Satori). El 2014 va ser distingit per la Casa Imperial del Japó amb l'Ordre del Sol Naixent.
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Pavelló de Sant Manuel. Recinte Modernista de Sant Pau | Sant Antoni Maria Claret, 167 | 08025 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest