15/07/2020 | Actualitat
A partir d’aquest dimecres, 15 de juliol, s’inaugura el Canal Casa Àsia a Filmin amb un primera entrega de 28 pel·lícules inèdites del millor cinema asiàtic. La plataforma de cinema en línia Filmin ha arribat a un acord amb Casa Àsia per a la creació d’un nou canal dedicat en exclusiva a cinema de tot el continent asiàtic.

L’objectiu és ampliar progressivament el catàleg de Filmin amb nous títols inèdits comercialment al nostre país i dedicar un espai diferenciat al cinema asiàtic, posant especial emfàsi en les cinematografies minoritàries.

Des d’aquest dimecres arribaran a Filmin les primeres 28 estrenes, totes elles inèdites a Espanya, amb títols procedents de l’Afganistan, Birmània, Cambodja, Corea de Sud, Filipines, Índia, Japó, Nova Zelanda, Singapur, Sri Lanka i Tailàndia, al costat d’èxits de directors consagrats com Kyoshi Kurosawa, Lav Diaz o Midi Z, Anocha Suwichakornpong (Premi Prince Claus Fund Award, 2019) i títols premiats com Wolf and Sheep (Afganistan, 2016) Premi Especial a la Secció Oficial de Festival de Cannes (Quinzena de Realitzadors ) o Journey to the Shore (Japó, 2015), que va guanyar el Certain Regard Award al millor director del Festival de Cannes.

Filmin és una plataforma de cinema i sèries en línia que opera a Espanya des de l’any 2008 i a Portugal des de 2016, sent la primera companyia en oferir un servei de tarifa plana al nostre país. Actualment, Filmin també està disponible a Mèxic a través d’FilminLatino, una plataforma creada amb la col·laboració de IMCINE.

Per la seva banda, Casa Àsia aporta el seu segell de qualitat i coneixement. Organitza anualment l’Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN), certamen especialitzat en el millor cinema asiàtic, i celebra cicles de cinema sobre Àsia cada cap de setmana. Aquest organisme de diplomàcia pública amb seu a Barcelona i Madrid, va ser creat el 2001 per contribuir a un millor coneixement d’Àsia-Pacífic i les seves cultures i impulsar el desenvolupament de les relacions entre les societats d’Àsia, el Pacífic i Espanya.

Grans estrenes

Títols que no et pots perdre

Nina Wu

Midi Z · 2019

Presentada a Cannes i premiada a Sitges, és un contundent i explosiu al·legat contra els abusos sexuals en la indústria de cinema. Un “Irma Vep” sota la influència d’Harvey Weinstein.

To Live To Sing

Johnny Ma · 2019

Presentada a la Quinzena de Realitzadors de Cannes, ens ofereix una commovedora i interessant història sobre una petita companyia d’òpera xinesa tradicional que lluita per sobreviure.

Gukoroku (Traces of sin)

Kei Ishikawa · 2016

Contundent thriller psicològic sobre el brutal assassinat d’una família aparentment perfecta en el qual ressonen ecos de “Psicosi”. Presentada al Festival de Venècia.

Journey to the Shore

Kyoshi Kurosawa · 2015

Kiyoshi Kurosawa signa una de les seves obres més pausades, tendres i espirituals, sobre una dona que pot veure a l’esperit del seu marit. Li va valer el premi a la millor direcció a Un Certain Regard de Cannes.

La resta de títols

“Aswang”, d’Alyx Ayn Arumpac (Filipines, 2019)
“Hamid”, d’Aijaz Khan (Índia, 2018)
“Diamond Island”, de Davy Chou (Camboydja, 2016)
“Wolf and Sheep”, de Shahrbanoo Sadat (Afganistan, 2016)
“The Road to Mandalay”, de Midi Z (Birmània, 2016)
“Women of the Weeping River”, de Sheron R. Dayoc (Filipines, 2016)
“Burning Birds”, de Sanjeewa Pushpakumara (Sri Lanka, 2016)
“7 Letters”, de Varis directors (Singapur, 2015)
“Vanishing Point”, de Jakrawal Nilthamrong (Tailàndia, 2015)
“By the Time It Gets Dark”, d’Anocha Suwichakornpong (Tailàndia, 2016)
“Noblemen”, de Vandana Kataria (Índia, 2018)
“Girl’s Encounter”, de Yuka Eda (Japó, 2017)
“The First Lap”, de Kim Dae-hwan (Corea del Sud, 2017)
“Autumn, Autumn”, de Woo-jin Jang (Corea del Sud, 2016)
“A Tiger in Winter”, de Lee Kwang-kuk (Corea del Sud, 2017)
“The Table”, de Jong-kwan Kim (Corea del Sud, 2016)
“Baby Beside Me”, de Son Tae-gyum (Corea del Sud, 2016)
“The Island Funeral”, de Pimpaka Towira (Tailàndia, 2015)
“The Great Maiden’s Blush”, de Shane Loader i Andrea Bosshard  (Nova Zelanda, 2016)

I PROPERAMENT:

“The Orphanage”, de Shahrbanoo Sadat (Afganistan, 2019)
“Lingua Franca”, de Isabel Sandoval (Filipines, 2019)
“Season of the Devil”, de Lav Diaz (Filipines, 2018)
“A Lullaby to the Sorrowful Mistery”, de Lav Diaz (Filipines, 2016)
“The Woman Who Left”, de Lav Diaz (Filipines, 2016)

Compartir