11/11/2019 | Actualitat > AsiaView
“Reza” (Iran, 2018), primer llargmetratge de Alireza Motamedi, ha rebut el premi a la millor pel·lícula de la secció oficial a concurs de la setena edició del Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN). Devashish Makhija ha rebut el premi a el millor director per “Bhonsle” (Índia, 2018), que ha obtingut també el premi al millor guió; així mateix, el jurat va atorgar una menció especial a “Blue Hour” (Japó, 2019), de Yuko Hakota

L’ AFFBCN 2019 ha reunit quatre jurats internacionals i un jurat jove que han atorgat respectivament els següents premis en cadascuna de les seccions corresponents: Oficial Panorama, Discoveries, Netpac i Especial, totes elles a competició.

  • Secció Oficial Panorama: Premi a la millor pel·lícula per “The Girl and the Sea” (Kazakhstan, 2017) dirigida per A. Zairov i M. Mamyrbekov; premi al millor director a Zhenyu Sun per la pel·lícula “Pure Land” (Xina, 2018); premi al millor guió per “The Dark Room” (Iran, 2018) de Rouhollah Hejazi, i una menció especial al director Batbayar Chogsom per “Out of Paradise” (Mongòlia, 2018).
  • Secció Discoveries:  Premi a la millor pel·lícula per “Temporary Visa” (Singapur, 2018) de Ghazi Alqudcy; premi al millor director a Shahram Mokri per “Invasion” (Iran, 2017); premi al millor guió per “Only The Cat Knows” (Japó, 2019) de Shōtarō Kobayashi, i una menció especial per “A Letter to the President” (Afganistan, 2017) de Roya Sadat.
  • Secció Netpac: Premi a la millor pel·lícula per “Father and Son” (Vietnam, 2017) de Dung Luong Dinh, i una menció especial per “School Service” (Filipines, 2018) de Luisito Lagdameo.
  • Secció Especial: Premi a la millor pel·lícula per “The breadwinner” (Afganistan, 2017) de Nora Twomey; premi al millor director per Puangsoi Aksornsawang per “Nakorn-Sawan” (Tailàndia, 2018), i premi al millor guió per “The Ghost (Aruakh)” (Kazakhstan, 2018) de Khuat Akhmetov.

Per segona vegada consecutiva, el festival va presentar els nou llargmetratges més premiats dels Asian Film Awards 2019, que concedeix anualment l’Asian Film Awards Academy, amb seu a Hong Kong; entre ells, “Ayka” (Kazakhstan | Xina, 2018) del director kazakh Sergey Dvortsevoy, que va obrir el teló amb una sessió especial el 30 d’octubre; “Still Human” (Hong Kong, 2018) de la realitzadora Oliver Siu Kuen Chan, que va inaugurar el certamen, i el llargmetratge “Dying to Survive” (Xina, 2018) del director Muye Wen, que va clausurar el AFFBCN 2019. Aquest any, la secció Retrospectiva, que s’ha celebrat a Filmoteca de Catalunya, ha estat dedicada a l’cineasta japonès Yasujirō Ozu.

Amb aquests premis, l’edició d’enguany de l’AFFBCN, certamen especialitzat en cinema asiàtic, arriba a la seva fi. Una edició que ha programat més de 130 pel·lícules procedents de 25 països asiàtics, i que s’han projectat a Cinemes Girona, CaixaForum i Filmoteca de Catalunya del 30 d’octubre al 10 de novembre, i des del 4 d’octubre amb un avanç de la programació a través de l’OFF Festival.

Casa Àsia agraeix a tots aquells que han fet possible la celebració de l’Asian Film Festival Barcelona d’aquest any, i renova el seu compromís per tal que què Barcelona compti amb un festival que reculli la millor filmografia procedent de el continent asiàtic i faciliti l’accés de el públic a les produccions d’aquesta part de món, així com la trobada entre professionals de sector i de la indústria de cinema.