31/10/2018 | Actualitat

En un món com l’actual, la necessitat d’entendre altres cultures i com interactuar amb elles és vital, però encara és més important entendre la manera de fer negocis i sobretot tenir èxit amb aquestes. Les 284 pàgines que componen aquest assaig han intentat explicar, des de l’experiència pràctica, les diferències culturals, les claus en la presa de decisions i oferir alguns consells als lectors perquè puguin interactuar amb garanties amb japonesos en qualsevol entorn professional.

Més de 50 anys d’experiència amb empreses nipones ha estat l’impuls que ha mogut als seus autors per presentar aquesta publicació en un temps rècord,el passat 29 d’octubre a Foment del Treball. El president de la Comissió Internacional de Foment del Treball, Joan Canals, va ser l’encarregat de donar la benvinguda als assistents, posteriorment tant el director general de Casa Àsia, David Navarro com el cònsol general del Japó, Naohito Watanabe, van assenyalar la importància de manuals com el que es presentava i la necessitat de refermar les relacions entre Espanya i Japó, en el marc del 150è aniversari del Primer Tractat d’Amistat i Comerç signat per tots dos.

En un format de taula rodona, els autors van respondre inquietuds i dubtes i van explicar que encara que les cultures siguin molt diferents poden ser complementàries. En un passeig per les seves experiències personals, els escriptors van coincidir en que els empresaris japonesos tenen una cultura corporativa assentada en tres pilars: la importància del col·lectiu, la puntualitat i la lleialtat, unes qualitats que, segons van afirmar, poden ser molt ben integrades amb la capacitat de reaccionar ràpidament i de ser creatius que tenen els professionals espanyols.

També es va posar èmfasi en la importància de realitzar “micro diplomàcia econòmica” basada en la confiança per així poder veure els beneficis del tractat comercial, anomenat “Economic Partnership Agreement”, signat al mes de juliol entre la Unió Europea i el Japó, i que d’aquesta manera es podrien consolidar i incrementar els llaços econòmics entre Japó i Espanya.

En definitiva, els autors van remarcar que el país nipó s’ha posicionat com un dels mercats més importants actualment, i representa una opció magnífica per desenvolupar-se professionalment i també com a país on invertir.

Igualment, amb l’objectiu d’apropar més el lector a la pràctica de la cultura diària, el llibre conté entrevistes a directius espanyols que acrediten una àmplia trajectòria de treball en companyies nipones: Marta Marsal (Epson), Miquel Àngel Garcia (Olympus), Antonio Alcalá (Fujifilm ), Jorge Lasheras (Yamaha), Jorge Calvo (Roland DG), i Pedro Navarrete (Sony).

El llibre es completa amb les conclusions d’un estudi sobre les diferències culturals en l’àmbit corporatiu.

Compartir