07/09/2020 | Actualitat
L’Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN) compleix aquest any la seva vuitena edició. El certament, especializat en cinema asiàtic, segueix, novament, des d’aquest dilluns 23 de novembre en format presencial a l’Institut Français, Filmoteca de Catalunya, CineBaix i Cinemes Girona, i online a través de la plataforma digital de Filmin. Amb aquesta darrea readaptacio,  el certamen s’estén fins al 8 de desembre en les quatre seus físiques, mentre que la seu online amplia la seva programació fins el 29 de novembre.
Asian Film Festival Barcelona

© Fotografia:Pierre Gonnord

A l’igual d’edicions precedents, el festival exhibirà llargmetratges procedents de vint i cinc països de la regió d’Àsia-Pacífic. En concret, es presenten pel·lícules procedents de l’Iran, Kazakhstan, Kirguizistan, Uzbekistan, Afganistan, Índia, Pakistan, Nepal, Bangla Desh, Xina, Hong Kong, Taiwan-Xina, Mongòlia, Corea, Japó, Sri Lanka, Malàisia, Myanmar, Tailàndia, Singapur, Filipines, Indonèsia, Cambodja, Laos, Vietnam, Austràlia i Nova Zelanda.

A l’igual d’edicions precedents, el festival exhibirà llargmetratges procedents de vint i cinc països de la regió d’Àsia-Pacífic. En concret, es presenten pel·lícules procedents de l’Iran, Kazakhstan, Kirguizistan, Uzbekistan, Afganistan, Índia, Pakistan, Nepal, Bangla Desh, Xina, Hong Kong, Taiwan-Xina, Mongòlia, Corea, Japó, Sri Lanka, Malàisia, Myanmar, Tailàndia, Singapur, Filipines, Indonèsia, Cambodja, Laos, Vietnam, Austràlia i Nova Zelanda.

Totes les produccions d’aquest any s’han realitzat entre 2018 i 2020, tot i que prevalen les pel·lícules de l’any 2019, i es distribuiran en cinc seccions: Oficial, Oficial Panorama, Discoveries, Netpac i Especial, totes elles a competició.

Un dels senyals d’identitat de l’AFFBCN és que advoca per un cinema d’autor en què predomina el drama com a gènere per excel·lència. Així, en la majoria de les cintes que s’han seleccionat per a aquesta edició, les migracions, la violència de gènere, l’assetjament escolar i laboral i la soledat són temes recurrents vinculats amb els conflictes de la vida quotidiana.

Per a la directora del AFFBCN 2020, Menene Gras Balaguer, «el festival intenta abordar el cinema independent i experimental d’altres països, el creixement del qual també s’ha de tenir en compte per les seves aportacions cada vegada més sòlides, com és el cas de Mongòlia, Filipines, Austràlia, o Afganistan, sense que això vagi en detriment d’acollir cinematografies consolidades que provenen de països que compten amb una gran indústria i mercat, com són l’Iran, Índia, Xina, Japó i Corea».

En aquesta edició, el cinema del sud-est asiàtic té més protagonisme amb una vintena de produccions procedents de Filipines, Myanmar, Indonèsia, Vietnam, Laos, Cambodja i Tailàndia. Filipines presenta 10 pel·lícules de les que destaquen Mindanao (2019) i The Halt (2019) de dos aclamats directors, Brillante Mendoza i Lav Díez, respectivament. En aquesta línea, es presenta el projecte cinematogràfic “Mekong 2030” integrat  per 5 curts sobre el futur del riu Mekong, a càrrec de cinc directors: Kulikar Sotho (Cambodja), Anysay Keola (Laos) , Sai Naw Kham (Myanmar), Anocha Suwichakornpongy (Tailàndia) i Pham Ngog Lan (Vietnam), que creen un relat comú i interconnectat al voltant del riu, font de vida per als seus habitants.

Inauguració, sessió especial i cloenda

THE ORPHANAGE (2019), de la directora afganesa Shahrbanco Sadat, inaugurarà el Festival a CaixaForum, el dimecres 28 d’octubre, a les 20.00h, mentre que la pel·lícula TRUE MOTHERS  (2020) de la cineasta japonesa Naomi Kawase obrirà el teló en els Cinemes Girona amb una sessió especial que es projectarà el dijous 29 d’otubre a les 19h. Aquesta pel·lícula va fer el seu debut al Festival de Toronto d’enguany, i ha format part de la Secció Oficial del Festival de Cannes i de Sant Sebastià d’aquest any. La cloenda de la 8a edició de l’Asian Film Festival Barcelona anirà a càrrec de ZERO FLOOR (2019) del director iranià Ebrahim Ebrahimian el 8 de desembre a les 20.00h, als cinemes Girona.

Recomanem

La direcció del Festival ha seleccionat 13 títols d’entre el total de llargmetratges. A més de la sessió inaugural, sessió especial i clausura, la desena de “imperdibles” són: Buoyancy. Rodd Rathjen. Secció Oficial. Austràlia. 2019; Shonibar Bikel (Saturday Afternoon). Mostofa Sarwan Farooki. Bangla Desh. Secció Oficial. 2019; Another Child. Kim Yoo-seok. SECCIO Oficial. Corea de Sud. 2019; Mindanao. Brillant Ma. Mendoza. Secció Oficial. Filipines. 2019; Beyond the Dream. Kiwi Chow. Secció Oficial. Hong Kong. 2020; Iewduh (Market). Pradib Kurbah. Secció Discoveries. Índia. 2019; My Second Year in College. Rasoul Sadrameli. Secció Oficial. Iran. 2019; Sunflower. Elya Gilman. Secció Discoveries. Kazakhstan. 2018; Black Milk. Uisenma Borchu. Secció Oficial. Mongòlia. 2020; i Ballon. Pema Tseden. Secció Oficial. La Xina. 2019

Compromís amb el cinema asiàtic

Casa Àsia manté un any més el seu compromís perquè Barcelona compti amb un festival que reculli la millor filmografia procedent de el continent asiàtic, i faciliti l’accés de el públic a les produccions d’aquesta part de món, així com la trobada entre professionals del sector i de la indústria de cinema.

En un moment de crisi i incertesa per al sector, Casa Àsia segueix amb la seva aposta pel cinema asiàtic, amb aquesta nova edició del Asian Film Festival Barcelona, a més dels cicles temàtics que es projecten els caps de setmana a Cinemes Girona.

Jurat de l’Asian Film Festival Barcelona 2020

Web del festival: www.asianfilmfestival.barcelona

Hashtag: #AFFBCN2020

Graella de pel·lícules

Seus presencials i compra d’entrades

LOGOTIPOS affbcn 2020
Compartir