Casa Àsia

Accessos directes



Cap_casaasia
Economia i Empresa > Ernesto Caccavale (Alibaba): "El mercat xinès és una gran oportunitat però l'empresari s’ha de moure avui"

Ernesto Caccavale (Alibaba): "El mercat xinès és una gran oportunitat però l'empresari s’ha de moure avui"

El director de Desenvolupament de Negoci d’Alibaba per Espanya i Portugal, Ernesto Caccavale, ha incitat als empresaris catalans a què aprofitin la gran oportunitat que representa el comerç electrònic en el mercat xinès, però ha subratllat que "cal anar ràpid perquè el tren està passant ara, i l'empresari s’ha de moure avui ".

Caccavale ha fet aquesta afirmació en el marc de la sessió sobre el boom de l'ecommerce a la Xina celebrada avui a Casa Àsia, i dirigida a professionals, empreses i emprenedors amb interès en conèixer de primera mà el sistema de funcionament de l'ecommerce en el gegant asiàtic.

El representant del grup xinès de comerç electrònic, Alibaba, ha dit que hi ha més de 450 milions de consumidors online actius a través de la plataforma de vendes xinesa, i que el 80% de les transaccions es fan ja a través del mòbil.

Per Caccavale hi ha molta diferència entre el consumidor actual al del 1990, any en què es va fundar Alibaba. "Ara cada xinès compra 4 o 5 vegades més a través del comerç electrònic que un europeu". Un consumidor, ha afegit, que vol emular el model occidental, ja que aquí vivim millor i per a ells és una qüestió d'estatus, per això, ha dit, està interessat a comprar productes internacionals.

Per tal de dissipar qualsevol dubte davant l'auditori d'empresaris, Caccavale ha assegurat que "a la Xina dels 450 milions de consumidors actius, el 37% d'aquests compren productes internacionals". I es tracta d'una tendència que va en augment i en paral·lel al creixement de la classe mitjana xinesa, que té poder adquisitiu, és urbanita i menor de 40 anys.

El director de Desenvolupament de Negoci d' Alibaba ha posat èmfasi en la importància de comptar amb Tmall, una plataforma B2C per poder vendre a la Xina i ocupar-se de la logística i la postvenda, a més de les qüestions relatives al màrqueting i la publicitat. Cal adaptar-se a la manera de fer xinesa, ja que per Cavaccale el consumidor xinès és molt exigent.

Finalment, Ernesto Caccavale ha recomanat als empresaris presents que pensin en una rentalibidad a llarg termini: "El mercat xinès és difícil i cal tenir un pla de 2 a 3 anys per tenir èxit".

La sessió ha continuatamb intervencions pràctiques sobre els passos que les empreses han de seguir, les eines existents i l'ús que poden fer de de les mateixes per vendre online al país asiàtic, a càrrec dels especialistas: Luis Galán, CEO 2 Open China Ecommerce; Bing Jie Sun, China Ecommerce Expert i Miquel Cardona, Managing Director d'Oriental Retail Ventures Limited. Prèviament, han intervingut Amadeo Jensana, Director d'Economia i Empresa de Casa Àsia i Jordi Torrent, Director de Estrategia del Port de Barcelona, que han inaugurat la sessió.

Etiquetes

Desplegable
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn Share to Google Reader Share to Yahoo Share to delicious Share to NetVibes Share to Digg Share to Menéame Share to La Tafanera Rss
Casa Asia
Casa Àsia | Seu Social | Pavelló de Sant Manuel. Recinte Modernista de Sant Pau | Sant Antoni Maria Claret, 167 | 08025 Barcelona | +34 93 368 08 36
Centre Casa Asia - Madrid | Palacio de Cañete | Calle Mayor, 69 | 28013 Madrid | +34 91 360 01 94
© CASA ÀSIA 2016. Avís legal. Produït per rodest