• Autors: Menene Gras Balaguer (Ed.), Jinsuk Suh, Manuel Saiz, Sumimoto Fumihiko, Johan Pijnappel, Yonghee Sung, Hou Hanru, Nekane Aramburu, Blanca de la Torre, Imma Prieto, Kentaro Taki, Susana Blas, Hyun-Suk Seo, Neus Miró, Yong-uk Lee, Carlos Trigueros, Abina Manning, Howard Besser, Lorea Iglesias, Ross Harley, Claudia Giannetti, Laura Baigorri, Virginia Villaplana Ruiz, Roberta Bosco, Stefano Caldana, Karin Ohlenschläger, Simon Maidment, Vikki Mclnnes, Vicente Matallana, Berta Sichel, Ángel Quintana, Yasuhiro Nishimura, Rodrigo Alonso, Jyotsua Kapur, Carlos Jiménez, Young-ro Ann Yee, Macu Morán, Eun-A Kang, Juan Ramón Barbancho, Biljana Ciric, Won-Kon Yi, Liz Hughes, Caroline Farmer, Huang Du, Miao Xiaochun.
  • Castellà | Anglès
  • 978-84-936363-9-5
  • 15,00€ | Tapa Tova | 16.3 x 22.1 cm | 785 pàg.
  • Ministerio de Educación y Cultura, Casa Àsia | Barcelona, 2012
  • Loop, Haier.

 

 

15€

La producció en suport vídeo ha deixat de tenir un caràcter merament experimental i els nous formats de producció i presentació s’han ampliat igual que els seus continguts interdisciplinaris, marcats tant pels acostaments mutus entre vídeo i cinema com pel desenvolupament de les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Això obliga a redefinir pràctiques i produccions que responen més aviat a les característiques d’un “vídeo expandit”, que continua investigant formats, maneres de presentació i distribució, dels quals depèn en gran manera el futur desenvolupament de l’art. La imatge numèrica i d’altres recursos tècnics relacionats amb el programari, els programes gràfics i les imatges de síntesis han transformat potencialment les opcions expressives i conceptuals d’aquesta màquina d’imatges que anomenem vídeo. Aquesta publicació posa a l’abast del lector una sèrie de textos impressionables no només per a construir la història recent del vídeo art sinó per a contribuir a la reflexió sobre el mitjà i el format en què aquest es presenta, igual que sobre les pràctiques artístiques contemporànies i la seva incidència en les narratives digitals actuals. El volum s’estructura a partir dels següents apartats: I. “D’on ets?”; II. “Localitzar i arxivar per a una altra història del vídeo art”; III. “Pensar el vídeo: producció i distribució”; IV. “El futur de les arts visuals en la Xarxa”; V. “Sobre el camp expandit de la imatge en moviment”; i VI. “La triple W. Estudi de casos”.

Per a més informació, contacta amb el correu [email protected].