Tot sembla indicar que la regió d’Àsia Oriental continuarà sent durant els propers anys el motor de creixement de l’economia global, de manera que cada vegada més professionals, investigadors, emprenedors i empreses estan posant el seu focus d’atenció sobre els països de la regió.
No obstant això, les diferències en les trajectòries històriques, en els valors i principis que condicionen les relacions socials, en els models de gestió empresarial o en la cultura dels negocis, entre d’altres, constitueixen uns factors diferencials que dificulten una comprensió d’aquesta realitat i la cooperació en diferents àmbits.
Amb l’objectiu d’identificar alguns d’aquests factors, Casa Àsia ofereix aquest curs d’estiu introductori que s’articula en dos eixos, el primer d’ells per país (la Xina, Corea i el Japó) i el segon d’ells per temàtiques que abasten de forma introductòria des de la història, la cultura i la societat, fins a casos pràctics de situacions quotidianes quan es fan negocis en aquests països, passant per alguns aspectes del model de desenvolupament econòmic i empresarial d’aquests països.
Professorat:
Yuan Gao, professora de l’EOI i consultora especialitzada en el mercat xinès.
Mihee Seu, fundadora d’OASTA Consulting, oportunitats comercials amb Corea del Sud
Guillermo Martínez Taberner, responsable d’Economia i Empresa, Casa Àsia
Amadeo Jensana Tanehashi, director d’Economia i Empresa de Casa Àsia