09/12/2020 | Actualitat
El jurat de la secció Oficial de l’Asian Film Festival Barcelona 2020 (AFFBCN) ha decidit atorgar el premi a la millor pel·lícula del certamen a “Balloon” del director xinès Pema Tseden. El coreà Jeon Gye-soon ha rebut el premi a la millor direcció per “Vertigo”, mentre que el cineasta iranià Hamidreza Bababeygi s’ha endut el premi al millor guió per “African Violet”.  El jurat, reunit aquest dimarts 8 de desembre i integrat per Ángel Sala, Marta Grau, Pedro Ballesteros i Pierre Gonnord, ha concedit una menció especial a “Black Milk”, de la directora alemanya d’origen mongol Ulisema Borchu.

AFFBCN 2020 ha reunit quatre jurats més que han atorgat respectivament els següents premis en cadascuna de les seccions corresponents: Oficial Panorama, Discoveries, Netpac i Especial, totes elles a competició.   

Un cop concedits els premis, la pel·lícula Zero Floor (2019) de el director iranià Ebrahim Ebrahimian ha clausurat el passat dimarts, la 8a edició del Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN) als Cinemes Girona, seu principal d’aquest certamen especialitzat en el cinema d’autor asiàtic. Amb aquest llargmetratge, l’Asian Film Festival Barcelona 2020 arriba al final, un mes més tard del que s’havia convingut, a causa de la interrupció que van imposar les mesures sanitàries a finas del mes d’octubre per frenar el coronavirus, per la qual cosa es van haver de ajornar les sessions presencials, tot i que es va mantenir la programació en línia a través de la plataforma FILMIN i de l’aula virtual de CineBaix.     

Amb la reobertura el passat 23 de novembre, es van reprendre les projeccions en format presencial a l’Institut Français, Filmoteca de Catalunya, CineBaix i Cinemes Girona. Amb aquesta última readaptació, el certamen es va estendre fins al 8 de desembre a les quatre seus físiques, mentre que la seu en línia va ampliar la seva programació fins el passat 29 de novembre.     

Tot i les circumstàncies adverses per al bon desenvolupament del Festival, la directora de l’Asian Film Festival Barcelona, Menene Gras Balaguer, fa un balanç positiu ja que “ha estat possible compaginar les projeccions en línia i les presencials, encara que per això el Festival ha hagut de prolongar-se més d’un mes, del 28 d’octubre al 8 de desembre, amb la dificultat afegida de mantenir l’interès durant un temps tan prolongat”.   

El Festival ha aconseguit consolidar-se i ampliar els seus públics, amb una programació àmplia i exigent en una situació difícil i que desitgem canviï l’any vinent. Una situació, d’altra banda, a la qual tots els altres festivals s’han hagut d’adaptar sacrificant coses i amb l’esperança de tornar a la normalitat en la propera edició, tot i que el model híbrid (online i presencial) ha arribat per quedar-se, assegura Gras Balaguer.   

En tot aquest temps, el festival ha exhibit més de cent llargmetratges procedents de vint i cinc països de la regió Àsia-Pacífic. Casa Àsia agraeix a tots aquells que han fet possible la celebració d’aquesta edició de l’AFFBCN, i reitera el seu compromís per tal què Barcelona compti cada any amb un festival que reculli la millor filmografia procedent del continent asiàtic. 

RESSOLUCIÓ COMPLETA DEL JURAT

Web de festival:  www.asianfilmfestival.barcelona
Hashtag: #AFFBCN

Compartir