06/07/2020 | Activitats > Formació
Activitat tancada
Consulta la nova oferta formativa aquí: www.casaasia.cat/formacion

En aquest curs els/les alumnes obtindran les claus per veure cinema asiàtic. Després de l’experiència de 2018 i 2019, tornem el 2020 en format online i com a curs d’estiu amb «Un tràveling pel cinema asiàtic» que viatjarà pel Japó, des del classicisme de Kurosawa als “live-action” moderns; per Corea i el que va significar la seva Nova Ona; per la Xina, des de la 5a Generació fins l’auge del cinema xinès a l’actualitat, inclòs el cinema de l’excolònia britànica de Hong Kong; per a finalitzar el recorregut per l’Índia i la seva potent indústria de cinema, tant la que es realitza a Mumbai (Bollywood), com a la resta d’indústries del país.

SESSIÓ 1: Dilluns 6 de juliol de 2019 de 19.00 h a 21.30 h
Presentació del curs: A través d’un recorregut per les cinematografies asiàtiques que desenvoluparem en les diferents sessions. El cinema del Japó: del classicisme de Kurosawa als «live-action» moderns. Des dels anys 50, en què la cinematografia japonesa es fa present a Occident a través dels films d’Akira Kurosawa o Yasujiro Ozu, aquesta cinematografia s’ha diversificat al llarg del temps, tant en gèneres com a cineastes: des del temor del The Ring, a la justícia poètica de Takeshi Kitano, des dels clàssics, a les noves propostes procedents del manga.

SESSIÓ 2: Dimarts 7 de juliol de 2020 de 19.00 h a 21.00 h
De la Corea desconeguda a l’èxit de la Nova Ona de cinema coreà. El cinema de Corea del Sud s’ha mantingut invisible al llarg de la història: ja sigui per l’ocupació del seu territori, tant per la Xina com pel Japó, la guerra civil que va separar a la Península coreana al Nord i el Sud i els anys de dictadura. Què ha passat amb el cinema coreà a partir de 1999? L’èxit internacional de la Nova Onada de cinema coreà.

SESSIÓ 3: Dimecres 8 de juliol de 2020 de 19.00 h a 21.00 h
El despertar del cinema xinès. La inauguració de 20 sales de cinema al dia a la Xina és un fenomen que ens dóna una dimensió del que està suposant en l’actualitat la indústria del cinema xinès. Repassarem totes les generacions en les quals es divideix la cinematografia de la Xina, parlant dels grans noms que ha donat cadascuna d’elles, des de Fei Mu a Zhang Yimou o Jia Zhangke.

SESSIÓ 4: Dijous 9 de juliol de 2020 de 19.00 h a 21.00 h
El cinema de Hong Kong i Taiwan: El cinema de la Xina continental es diferencia de cinema que s’ha produït de forma paral·lela a Hong Kong i a Taiwan. Analitzarem la indústria de Hong Kong i la de Taiwan. Els nous temps d’expansió global ens porten treballs en què no és estrany veure a les tres cinematografies unint les seves forces en superproduccions d’explotació internacional.

SESSIONS 5: Divendres 10 de juliol de 2020 de 19.00 h a 21.00 h
Més enllà de Bollywood: descobrint les indústries de cinema indi. L’Índia, amb els seus 1.200 milions d’habitants, i les seves 22 llengües oficials, suposa un entramat cultural multilingüístic que propicia la presència de diferents cinematografies, totes elles unides per la llum, el color i la música. Des Bollywood a Kollywood, el cinema indi fagocita a qualsevol altra expressió cinematogràfica internacional al seu país.

Professorat:

Víctor Muñoz: Membre actiu de l’equip de CineAsia, Víctor s’ha especialitzat en el treball de Web Manager i Community Manager (porta el blog i xarxes socials -Facebook, Twitter i Instagram-) de CineAsia. Cinèfil de mena, porta 20 anys especialitzant-se en les cinematografies asiàtiques i ha escrit multitud d’articles i ressenyes de pel·lícules procedents d’Àsia. 

Eduard Terrades: Col·laborador de CineAsia des de l’any 2009 i especialista en cinema japonès. Amant del cinema d’animació, i dels mangues, ha impartit diferents seminaris a la xarxa de Biblioteques de Barcelona.

Glòria Fernández: Llicenciada en Periodisme i membre fundador de CineAsia, Glòria ha col·laborat en diverses publicacions i coordinat i escrit llibres, entre ells Johnnie To: Redefinint el Cinema d’Autor per al Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, o Brillante Mendoza, retratant la realitat filipina o El cinema de Hong Sang-soo per al Festival de cinema de Gijón. Compaginant la seva tasca de docència en universitats (UB, UMA, UIC), en l’actualitat és programadora al Festival de Sitges i col·labora assíduament en altres festivals, institucions i centres de cultura com la Fundació La Caixa, Casa Àsia o Filmoteca de Catalunya

Enrique Garcelán: Llicenciat en Direcció i Guió cinematogràfic, és membre fundador de CineAsia. Enrique forma part de Comitè de programació de Festival de cinema de Sitges i Fancine de Màlaga. Compagina aquesta tasca amb la docència a universitats (UAB, UB, UIC, UMA, Universitat Carlos III), escoles de cinema (La Casa del Cinema, Sant Antonio de los Baños a Cuba), amb la col·laboració amb altres festivals, institucions i centres de cultura, com la Fundació la Caixa, Casa Àsia i Filmoteca de Catalunya i la xarxa de Biblioteques de Barcelona.

06/07/2020

Del dilluns 6 de juliol al divendres 10 de juliol, de 19.00 h a 21.00 h
Inscripcions obertes.

Online. 24 hores abans de l’acte les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir-hi.

65 euros.

Casa Àsia, amb la col·laboració de CineAsia