10/09/2021 | Activitats >
Activitat tancada
Consulta la nova oferta formativa aquí: www.casaasia.cat/formacion

L’idioma coreà és la llengua oficial de Corea del Nord i de Sud. Parlat per gairebé 80 milions de persones, l’escriptura coreana (Hangeul) és un sistema fonològic de ràpid aprenentatge creat pel rei Sejong el Gran durant el segle XV perquè el seu poble, frustrat per no poder expressar els seus sentiments mitjançant els caràcters xinesos, pogués llegir i escriure fàcilment, de manera que l’analfabetisme és pràcticament inexistent a Corea. El Hangeul és una escriptura científica que va ser seleccionada com “Patrimoni Cultural de Literatura” per la UNESCO el 1997.

L’interès cap a Corea s’ha incrementat de mica en mica amb les telenovel·les, el cinema i la música (k-pop), tot connectant-se amb d’altres icones més tradicionals com el Taekwondo (art marcial que uneix la ment amb el cos), el Hanbok (vestit de disseny tradicional), el Kimchi (que representa la seva gastronomia saludable), el Hanji (l’elegància i durabilitat del paper de seda) o el Hanok (el sistema de calefacció sota el terra) i els productes tecnològics coreans. La Corea d’avui és el reflex d’una transformació constant, alhora que una capacitat per conservar les seves arrels més profundes. La capacitat d’innovació de la seva població l’ha col·locat entre les primeres economies desenvolupades del món, en una societat molt dinàmica.

El curs combina objectius comunicatius generals al costat d’altres d’índole cultural que permetran als estudiants desenvolupar-se i relacionar-se en el context de la societat. També facilitarà entendre la societat, les institucions i l’organització empresarial, tot permetent una millor adaptació a treballar en entorns coreans.

Continguts:

  • Utilitzar l’idioma com un mitjà de comunicació de forma més adequat en situacions de la vida quotidiana, en situacions d’aprenentatge i com un mitjà d’expressió personal amb estructures més complexes.
  • Demanar o donar informació sobre una paraula o expressió que no es coneix o que s’ha oblidat demanar i donar confirmació sobre la correcció d’un enunciat; repetir o sol·licitar repetició; demanar a algú que parli més a poc a poc.
  • Comprendre les idees principals i extreure informació específica de textos tant orals com escrits.
  • Utilitzar el context, lingüístic i no lingüístic, com un mitjà per a incrementar la comprensió.
  • Entendre les actituds i els estats d’ànim de les persones que parlen i poder reaccionar adequadament.
  • Reaccionar, sense gaire dificultat, de manera adequada davant coses dites i fetes per altres.
  • Utilitzar amb certa agilitat els instruments de comunicació a l’abast de situacions de la vida quotidiana, sense la presència de l’interlocutor.
  • Pronunciar i escriure de manera comprensible per a un nadiu de la llengua.
  • Fer, tant de forma oral com escrita, una descripció més precisa d’objectes i llocs, així com de les característiques físiques, psicològiques i de l’estat d’ànim de les persones.
  • Relatar tant per escrit com oralment fets i successos adequats a el nivell pel seu contingut en els diferents temps estudiats.
  • Escriure notes i comunicacions personals senzilles.
  • Mantenir converses i fer intervencions breus sobre temes quotidians.
  • Produir textos orals i escrits senzills tot ordenant les idees i la informació de manera coherent.
  • Adequar un lèxic i unes estructures gramaticals d’una certa complexitat a un tema determinat i a una situació comunicativa concreta.
  • Identificar característiques més concretes i específiques de la llengua objecte d’aprenentatge.
  • Detectar les diferències bàsiques d’ús entre el codi oral i l’escrit i entre els registres formal i informal.
  • Aprofundir en el coneixement bàsic dels usos i convencions socials de la llengua.
  • Mostrar una certa habilitat per analitzar les pròpies necessitats comunicatives, controlar el propi procés d’aprenentatge de la llengua i avaluar els objectius assolits.
  • Mostrar la capacitat d’ampliar i consolidar els coneixements de l’idioma fora de classe.

Contingut socioeconòmic:

  • Transformació de la societat i l’economia coreana al segle XX
  • La cultura popular coreana i la seva presència internacional: l’onada coreana

Professora:

La professora nativa Hwang SeungOk, és llicenciada en filologia francesa i té un màster en formació de professors de coreà com a lengua estrangera. Va ser pionera en la docència del coreà, implantant els estudis oficials de coreà a Espanya l’any 1995 i és experta professora en l’ensenyament d’aquest idioma per a estudiants castellanoparlants. Col·laboradora de Casa Àsia des de 2006.

Materials:
Material preparat per la docent. El material estarà disponible a Google Classroom.

Aquest curs tindrà la seva continuïtat en el curs A1 (part 3) que vindrà a completar el nivell A1 complet del MECR entre febrer i juny de 2022.

10/09/2021

Del 10 de setembre al 28 de gener de 2022.
Divendres de 19.00 h a 21.00 h
18 sessions de 2 hores: 36 hores en total.

Online. 24 hores abans de l’acte les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir-hi.

Preu: 234 euros.

Casa Àsia