07/05/2021 | | Activitats > Economia i empresa

En aquests temps de dificultats econòmiques, la Xina és el mercat que millor s’ha recuperat i s’ha convertit en un salvavides per a moltes firmes. Si estàs pensant seriosament en començar a vendre o oferir els teus serveis a la Xina o necessites ampliar els teus coneixements sobre el funcionament de les plataformes de comerç electrònic i xarxes socials, aquest és el teu curs. Perquè a més d’estudiar teòricament com és el mercat digital xinès (plataformes de comerç electrònic i xarxes socials) duràs a terme exercicis pràctics que et serviran per preparar el teu desembarcament i potenciar el teu negoci: anàlisi de mercat, de la teva marca i de la competència; pla de negoci, política de preus, elecció de la plataforma que millor s’ajusta a tu, tipus de botiga i requisits d’obertura; elecció de xarxes socials, preparació del manual de marca, calendari editorial i estratègia de KOL (influencers) i KOC (consumidors clau).

Programa:

Sessió 1. Vull vendre a la Xina, per on començo?

  • Entenent el mercat xinès: xifres i especificitats.
  • Plataformes de comerç electrònic, diferències i similituds.
  • Principals estratègies de venda en les plataformes: el fenomen de la venda streaming.
  • Casos d’èxit i últimes tendències.

Presentació del primer exercici pràctic: com fer una anàlisi de mercat, la nostra marca i competidors.

Sessió 2. Analitza el teu mercat amb Business Intelligence.

  • Analítica a Tmall i Taobao. Accés al back office d’Alibaba. Quines dades podem obtenir?
  • Eines de tercers per extracció de dades.
  • El cercador Baidu i Zihu, el Quora xinès.
  • Integració de plataformes de ecommerce i xarxes socials.
  • Entenent el comportament del comprador xinès des de les dades.
  • Rànquing d’empreses espanyoles per categories.

Presentació d’exercici pràctic: Anàlisi de mercat, marca i competidors.

Sessió 3. La teva estratègia a les xarxes socials

  • Anàlisi del comportament de l’internauta xinès.
  • Xarxes socials, similituds i diferències.
  • Tipus de continguts: KOL (influencers) i KOC (consumidors clau).
  • Estratègia de KOL i KOC: costos, contractació i resultats.
  • El boom del livestreaming.
  • Màrqueting en xarxes socials. Opcions i estratègies.

Presentació d’exercici pràctic: Manual de marca i calendari editorial.

Sessió 4. Venent a les plataformes de comerç electrònic.

  • Elecció de plataforma: Tmall, Taobao, JD.
  • Tipus de botigues i requisits.
  • La figura del TP.
  • Obertura de botiga: descrit.
  • SEO i accions de màrqueting.
  • Logística.

Presentació d’exercici pràctic: Pla de negoci.

Per impartir aquest curs comptarem amb professionals de 2 Open Xina E-commerce que porten 10 anys sobre el terreny ajudant a marques internacionals a expandir el seu negoci a la Xina:

  • Luis Galán, fundador i CEO de 2 Open Xina E-commerce.
  • Rafa Galán “Perpe”. Business Intelligence.
  • Xiaochen Cao i Vanessa Rodríguez. Màrqueting de continguts.
  • Carlos Caballero. Desenvolupament de negoci i vendes.
  • Jorge de Dios. Comunicació i màrqueting.

07/05/2021
7 al 28 de maig.
Divendres, de 10.00 h a 11.30 h
4 sessions d’1,5 hores. Durada del curs: 6 hores.
Inscripcions obertes.
Online. 24 hores abans de l’acte les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir.
60 euros.
Casa Àsia, amb la col·laboració de 2 Open China E-commerce.