El ràpid creixement del turisme xinès per als països europeus s’ha vist frenat en sec a causa de la crisi sanitària provocada pel COVID-19, que ha afectat en particular per aquells amb economies en què el sector turístic juga un paper fonamental. No obstant això, cal dur a terme un procés d’adaptació de l’oferta, la promoció, els serveis, l’atenció i les mesures de seguretat, per garantir la recuperació de la mateixa i un bon aprofitament de les oportunitats que ofereix.
Amb aquest objectiu Casa Àsia organitza el curs online de formació ‘Protocol d’atenció al turista xinès en l’era post-COVID19’, dirigit a el sector hoteler i de la restauració, touroperadors, representants de línies aèries, persones i entitats responsables de promoció del sector turístic i cultural del sector privat, i a tots aquells actors econòmics interessats a la Xina com a mercat emissor de turistes.
El programa es divideix en cinc sessions de 2 hores que s’articulen en tres parts diferenciades. Una primera en què s’avaluen tots els aspectes bàsics del turisme xinès (procedències, perfils, interessos, tendències, turisme 4.0 …). Una segona part dedicada a l’adaptació del protocol d’atenció del turista xinès a la nova realitat derivada de la situació sanitària. Una tercera part dedicada als estudis de casos pràctics com el turisme d’alt standing d’origen xinès.
Sessió I: La Xina: aspectes bàsics
· La Xina com a país i com a societat
· Filosofia i el pensament xinès
· Les relacions interpersonals i la comunicació
Sessió II: El turista xinès
· El perfil del turista xinès
· Procedència i preferències de destinació
· Motivacions i característiques de el viatge
· Despesa del turista xinès